Opdrachten

1.1) De docent is een lerende en innoverende professional.

 De docent toont aan dat hij een lerende professional is die zelfstandig, creatief en kritisch gebruik maakt van de (nieuwe-) mogelijkheden van ICT bij leren, lesgeven en organiseren van onderwijs.

Hier geef ik een korte quiz bij onderwijskunde met Socrative over Effectief leren en het handboek voor leraren.


1.2) De docent is een flexibele en adaptieve professional.

De docent toont aan dat hij kan inspelen op onderwijskundige veranderingen en behoeften met betrekking tot het gebruik van ICT.
De docent toont aan dat hij initiatieven neemt in het gebruik van ICT om zo sociale- en crossculturele vaardigheden te bevorderen.


1.3) De docent is een reflecterende en onderzoekende professional.

 De docent toont aan op methodische wijze ICT-gebruik te analyseren om zo systematisch verbeterpunten in zijn lespraktijk toe te passen en te beoordelen op effectiviteit.
 De docent toont aan dat hij zoekt naar (interdisciplinaire) samenwerking met collega’s die in een vergelijkbare situatie rondom ICT en onderwijs verkeren.

Mijn eigen ICT en didactiek portfolio is een mooi voorbeeld hiervan.


1.4) De docent is een samenwerkende professional.

De docent toont aan dat hij opgedane ICT kennis en vaardigheden met andere docenten (binnen of buiten de school) kan delen om zo nieuwe kennis te construeren.
De docent ondersteunt en motiveert collega’s en leerlingen in hun ICT ontwikkeling.